Thursday 19 August 2010

Georges Moustaki - My solitude
Ma Solitude




I slept so many times with my solitude,
It almost became a friend, a gentle habit.
It doesn't leave me, its as faithful as a shadow.
It followed me here and there, in every corner of the world.

No, I never feel alone with my solitude.

When it's in my bed, it takes all the space,
And we spend together long nights face to face.
I don't know how far it will go
Should I get used to it or should I react?

No, I never feel alone with my solitude.

Through it, I learned as much, as many tears I've shed.
When sometimes I reject it, it never looses its strenght.
And when I prefer the love of another courtesan,
It will be, for my last day, my last partner


No, I never feel alone with my solitude.

Pour avoir si souvent dormi avec ma solitude,
Je m'en suis fait presque une amie, une douce habitude.
Elle ne me quitte pas d'un pas, fidèle comme une ombre.
Elle m'a suivi ça et là, aux quatre coins du monde.

Non, je ne suis jamais seul avec ma solitude.

Quand elle est au creux de mon lit, elle prend toute la place,
Et nous passons de longues nuits, tous les deux face à face.
Je ne sais vraiment pas jusqu'où ira cette complice,
Faudra-t-il que j'y prenne goût ou que je réagisse?

Non, je ne suis jamais seul avec ma solitude.

Par elle, j'ai autant appris que j'ai versé de larmes.
Si parfois je la répudie, jamais elle ne désarme.
Et, si je préfère l'amour d'une autre courtisane,
Elle sera à mon dernier jour, ma dernière compagne.

Non, je ne suis jamais seul avec ma solitude.

No comments:

Post a Comment