Monday 15 December 2008

Enrico Macias - For all these reasons, I love you
Pour toutes ces raisons, je t'aime




You gave your woman's smile
Your sweet tears that I can't forget
With you, I lived light years
Houses of cards and wooden fires
For all these reasons, I love you.

In the exile's nights, we were together
My son, my daughter, they are indeed from you
You are like me and I am like you
I am an orphan when you are not there
For all these reasons, I love you.

I have no medal, I came as I am
I am a madman of love, a madman of you
I spent my life, my life waiting for you
But I won your love
Bunches of flowers are nothing
I don't sing any more as soon as you go away
You know by heart my life, my story
My love songs still speak about you
For all these reasons, I love you.

I have no medal, I came as I am
I am a madman of love, a madman of you
I spent my life, my life waiting for you
But I won your love

For all these reasons, I love you.

I saw in your eyes the water of the tenderness
which goes of the forgiveness to your memories
You promised nothing, I am your promise
And it is with you that I want to age
For all these reasons, I love you.
I love you.




Pour toutes ces raisons, je t'aime

Toi tu m'as donné ton sourire de femme
Tes larmes sucrées que je n'oublie pas
Avec toi j'ai eu des années lumière
Des châteaux de cartes et des feux de bois
Pour toutes ces raisons, je t'aime

Les nuits de l'exil, on était ensemble
Mon fils et ma fille, ils sont bien de toi
Tu es comme moi et je te ressemble
Je suis orphelin quand tu n'es pas la
Pour toutes ces raisons, je t'aime

Je n'ai pas de médaille, je suis venu comme ça
Je suis un homme un fou d'amour, un fou de toi
J'ai passé ma vie, ma vie à t'attendre
Mais j'ai gagné l'amour de toi
Les bouquets de fleurs semblent dérisoires
Je ne chante plus dès que tu t'en vas
Tu connais par coeur ma vie, mon histoire
Mes chansons d'amour parlent encore de toi
Pour toutes ces raisons, je t'aime

Je n'ai pas de médaille, je suis venu comme ça
Je suis un homme un fou d'amour, un fou de toi
J'ai passé ma vie, ma vie à t'attendre
Mais j'ai gagné l'amour de toi
Pour toutes ces raisons; je t'aime

J'ai vu dans tes yeux l'eau de la tendresse
Qui va du pardon à tes souvenirs
Tu n'as rien promis, je suis ta promesse
Et c'est avec toi que je veux vieillir
Pour toutes ces raisons, je t'aime
Je t'aime

No comments:

Post a Comment