Friday 15 June 2007

La Rue Ketanou - The Men I Love
Les Hommes que j'aime




La Rue Ketanou - The Men I Love

I would like to talk to you about
The men I love
Those who kissed me
On the banks of the Seine
That I was about to drop into
Dropped by a queen
That I had loved
More than the men I love

They have broken faces
They should be seen at dawn
Going to bed all astonished
By the world around them
They come and go, they hang out
They speak loud or they don't speak
They hear some Carmen
Calling them:"he! come by here!"
And everytime they go for it
And everytime they come back from there
Between an angel and a devil
Thus are the men I love

They are Don Juan
Who knows heartbreak
Friendships of survivors
Who celebrate your return
And when a drama goes by
Touching one of us
We gave women names to each other
And we kiss on the lips
Today it is my turn
I have seen the banks of the Seine
And I screamed: "Help!"
Thus love me the men I love

And I raise my heart
To the tenderness of these thugs
Brings me luck
Tonight I have a date
And I will go like I am
No, I won't change anything
To the fire in my hands
To my love without reserve
To my love who blows off steam
Even if it is scary
Thus love me the men I love

I would like to talk to you about
The men I love
Those who kissed me
On the banks of the Seine
That I was about to drop into
Dropped by a queen
That I had loved
More than the men I love

La Rue Ketanou - Les Hommes Que J'aime

{Refrain}
Je voudrais vous parler
Des hommes que j'aime
Ceux qui m'ont embrassé
Au bord de la Seine
Où j'allais me jeter
Jeté par une reine
Que j'avais aimée
Plus que les hommes que j'aime

Ils ont des gueules cassées
Il faut les voir au petit jour
Se coucher tout étonnés
Du monde qui les entoure
Ils vont, ils viennent, ils traînent
Ils parlent fort ou ils ne parlent pas
Ils entendent des Carmen
Qui leur disent : «Eh ! Viens par là !»
Et chaque fois ils y vont
Et chaque fois ils en reviennent
Entre un ange et un démon
Ainsi j'aime les hommes que j'aime

{Au refrain}

Ce sont des Don Juan
Qui savent le chagrin d'amour
Des amitiés de survivants
Qui fêtent votre retour
Et quand passe un drame
Et que l'un de nous il touche
On se donne des prénoms de femme
Et on s'embrasse sur la bouche
Aujourd'hui c'est mon tour
J'ai vu le bord de la Seine
Et j'ai crié : «Au secours !»
Ainsi m'aiment les hommes que j'aime

{Au refrain}

Et je lève mon cœur
A la tendresse de ces voyous
Qu'elle me porte bonheur
Ce soir j'ai rendez-vous
Et j'irai comme je suis
Non je ne changerai rien
A toutes mes folies
A mon feu dans mes mains
A mon amour sans pudeur
A mon amour qui se déchaîne
Et même si ça fait peur
Ainsi aiment les hommes que j'aime

Je voulais vous parler
Des hommes que j'aime
Ceux qui m'ont embrassé
Au bord de la Seine
Où j'allais me jeter
Jeté par une reine
Que j'avais aimée
Plus que les hommes que j'aime

No comments:

Post a Comment